Boyles, J. Panzer, S. & Shea, C.H. (2012). Increasingly complex bimanual multi-frequency coordination patterns are equally easy to perform with on-line relative velocity feedback. Experimental Brain Research, Doi:10.1007/s00221-011-2955-x
Ellenbuerger, T., Boutin, A. Blandin, Y., Shea, C.H. & Panzer, S. (in press). Scheduling observational and physical practice: influence on the coding of simple motor sequences. The Quarterly Journal of Experimental Psychology.
Grützmacher, N., Panzer, S., Blandin, Y. & Shea, C. H. (2011). Observation and physical practice: Coding of simple motor sequences. The Quarterly Journal of Experimental Psychology. 60(6) 1111-1123.
Panzer, S., Grützmacher, N., Krüger, M., Fries, U. & Shea, C. H.,(2011). Aging effects in inter limb-practice and coding of movement sequences. Human Movement Science. 30(2), 459-474.
Panzer, S., Krüger, M., Mühlbauer, T. & Shea, C. H., (2010). Asymmetric effector transfer of complex movement sequences: Effects of increased and decreased loads. Human Movement Science. 29(1), 62-72.
Panzer, S., Mühlbauer, T., Krüger, M., Büsch, D., Naundorf, F. & Shea, C. H., (2009). Inter-practice on coding and learning of movement sequences. The Quarterly Journal of Experimental Psychology. 62(7), 1265-1276.
Panzer, S., Krüger, M. Mühlbauer, T. Kovacs, A. & Shea, C. H. (2009). Inter-manual transfer and practice: Coding of simple motor sequences. Acta Psychologica. 131 99-109.
Panzer, S. & Shea, C. (2008). The learning of two similar complex movement sequences: Does practice insulate a sequence from interference? Human Movement Science.27 (6), 873 - 887.
Panzer, S., Wilde, H. & Shea, C. (2006). The learning of two similar complex movement sequences: Proactive or retroactive effects on learning. Journal of Motor Behavior, 38(1), 60-70.
Boutin, A, Fries, U, Panzer, S., Blandin, Y. & Shea, C. H. (2010). Sequence Learning: Role of Action Observation and Action and coding. Acta Psychologica, 135 (2),240-251
Mühlbauer, T., Panzer, S. & Shea, C.H. (2007). Transfer of movement sequences: Effects of decreased and increased loads. The Quarterly Journal of Experimental Psychology. 60(6) 770-778.
Journals (National)
Panzer, S., Mühlbauer, T., Grützmacher, N. & Naundorf, F., (2010). Positionsmuster beim Kurvendurchlauf auf der Sprintdistanz im Eisschnelllauf.
Mühlbauer, T., Panzer, S., Naundorf, F. & Grützmacher, N. (2009). Geschwindigkeitsverteilung und Wettkampferfolg auf der Sprintdistanz im Eisschnelllauf. Deutsche Zeitschrift für Sportmedizin 60(1) 12 – 16.
Fries, U., Panzer, S., Shea, C.H., Grützmacher, N. & Krüger, M. (in Druck). Intermanueller Transfer und Händigkeit. Zeitschrift für Sportpsychologie.
Mühlbauer, T., Naundorf, F. Schindler, Ch. & Panzer, S. (2008). Assoziation zwischen Geschwindigkeitsverteilung und Wettkampferfolg auf Langdistanzen im Eisschnelllauf. Schweizerische Zeitschrift für Sportmedizin und Sporttraumatologie, 56(4) 168-171.
Panzer, S., Naundorf, F., Streicher, H. & Krug, J. (2007). Präventive Effekte eines koordinativen Trainingsprogramms mit Berufschorsängern. Deutsche Zeitschrift für Sportmedizin. 58, 112-115.
Panzer, S., Büsch, D., Shea, C. H., Mühlbauer, T., Naundorf, F. & Krüger, M. (2007). Dominanz raum-zeitlicher Codierung beim Lernen von Bewegungssequenzen. Zeitschrift für Sportpsychologie 14(3), 123-129.
Panzer, S., Naundorf, F. & Krug, J. (2005). Motorisches Umlernen: Plane ein notwendiges Umlernen langfristig...! Spectrum der Sportwissenschaften. 7 (1), 7-23.
Monographien Herausgeberbände
Panzer, S. (2004). Lernen und Umlernen einer komplexen sportlichen Bewegungsfertigkeit. [Learning and relearning a complex motor skill] Pabst Science Publishers, Lengerich.
Panzer, S. (2003). Umlernen. [Relearning] In: G. Schnabel, D. Harre, J. Krug & A. Borde (Hrsg.). Trainingswissenschaft. [Physiology and Exercise] S. 267-270, Sportverlag Berlin.
Schnabel, G., Krug, J. & Panzer, S. (2008). Technik, Koordination und Beweglichkeit: Grundlagen und Abhängigkeiten. [Coordination and Abilities] In G. Schnabel, D. Harre & J. Krug (Hrsg.). Trainingslehre - Trainingswissenschaft. [Physiology and Exercise] Aachen: Meyer & Meyer. 123-129.
Schnabel, G., Krug, J. & Panzer, S. (2008). Funktionale Mechanismen der Leistungsentwicklung. [Mechanisms and Performance] In G. Schnabel, D. Harre & J. Krug (Hrsg.). Trainingslehre - Trainingswissenschaft. [Physiology and Exercise] Aachen: Meyer & Meyer. 76-85.
Schnabel, G., Panzer, S. & Krug, J. (2008). Motorischer Transfer [Motor transfer] In: G. Schnabel, D. Harre & J. Krug (Hrsg.). Trainingswissenschaft. [Physiology and Exercise] Meyer & Meyer, Aachen. 130.135
Schnabel, G., Panzer, S. & Krug, J. (2008). Techniktraining. [Techniquetraining] In: G. Schnabel, D. Harre & J. Krug (Hrsg.). Trainingswissenschaft. [Physiology and Exercise] Meyer & Meyer, Aachen. 272-299.
Schnabel, G., Krug, J & Panzer, S. (2007). Motorisches Lernen. [Motor learning] In: K. Meinel & G. Schnabel (Hrsg.). Sportmotorik Bewegungslehre. [Motor control and learning in sport] S. 144-210. Meyer & Meyer, Aachen.